casos d'èxit d’universitats zipcar

Mestres en transport alternatiu

Algunes de les universitats més destacades d’arreu del món fan servir Zipcar. Pot ser una idea de l’Ivy League, però això no vol dir que no sigui la solució de transport perfecta per a qualsevol campus. Yale, Stanford, Brown (per anomenar-ne algunes) ofereixen als estudiants, el professorat i fins i tot la comunitat local una alternativa viable a barallar-se amb la congestió del campus. I, més important encara, aquestes universitats estan generant un impacte important per un preu ben baix. Zipcar for Universities ofereix als estudiants la llibertat d’expressar el seu interès en les iniciatives ambientals al temps que permet als mateixos centres dedicar-se als problemes més costosos, com l’aparcament, la congestió o la contaminació al campus.

Més de 100 universitats nord-americanes s’estan traient màsters en transport alternatiu. Descobreix com se’n beneficien fent click en una de les universitats de sota.  

Si has de sortir del campus, hi ha una altra manera de fer-ho

Pomona College – Claremont, CA

“No esperem que els estudiants visquin en una bombolla. Volem que visquin la cultura i les oportunitats que ofereix Los Angeles i les seves rodalies”, diu Miriam Feldblum, vicepresidenta d’Afers d’Estudiants i degana d’Estudiants a Pomona College. “Ajudar a la comunitat a anar a la feina recolza la nostra missió”. llegeix-ho tot
Complir un compromís amb els estudiants i la comunitat
Considerat per molts com un col·legi universitari de professions liberals i artístiques de primer ordre, el Pomona College està ubicat en un imponent campus de 65 hectàrees a 50 quilòmetres de Los Angeles. Per això, tot i que és difícil entendre per què haurien de voler marxar-ne els estudiants, Pomona ha creat un pròsper programa de pràctiques. “Tenim aproximadament noranta estudiants que treballen en organitzacions sense ànim de lucre o empreses per tota la regió”, afirma la degana. Si bé Pomona promou enèrgicament l’ús del transport públic i desaconsella els cotxes al campus, els horaris i la distància fan difícil als estudiants complir els seus compromisos de pràctiques.

Apunta't a Zipcar. Ara, amb set cotxes Zipcar al campus, els estudiants majors de divuit anys poden arribar als seus llocs de treball a qualsevol hora i qualsevol distància. Més encara, segons Feldblum: “Tenir Zipcar també facilita l’accés a moltes activitats fora del campus per als estudiants i el personal, tant si fan de voluntaris, com si participen en una actuació o visiten un museu”.

Una força motriu per al canvi
Com va arribar Zipcar a Pomona? “De fet, va començar com una iniciativa dels estudiants. Els estudiants ens van demanar que avaluéssim el carsharing”. What Pomona discovered was a service that in Dean Feldblum's words, "…provided part of a complete solution to enable access and meet our sustainability goals."

In three words, how does a Dean of Students who's so obviously committed to the community and her students describe Zipcar? “Sostenible. Accessible. Visible.     

Com assumir els reptes de mobilitat

Universitat de Michigan – Ann Arbor, MI

“Gestionem 22.000 aparcaments, operem serveis d’autobús que fan 6 milions de viatges l’any i mantenim una flota d’uns 1.000 vehicles. Estem treballant per reduir la creixent necessitat d’aparcament promovent alternatives de transport”, diu Dave Miller, director executiu d’Aparcaments i Transport a la Universitat de Michigan a Ann Arbor. llegeix-ho tot
Aconseguir mantenir els cotxes fora del campus
Com encaixa Zipcar en el vostre pla? “Es tracta de convèncer els estudiants i el personal que no necessiten venir en cotxe al campus”, afirma Dave. No és una tasca fàcil si tens en compte que el campus té 1.131 hectàrees i hi ha 9.700 estudiants vivint en residències d’estudiants. I per a alguns residents l’única manera d’aconseguir un aparcament amb un sorteig.

És per això que la universitat va recórrer a Zipcar. Segons Dave: “Aparquem els cotxes Zipcar a prop de les residències al campus central, on no hi ha gens d’aparcament per als estudiants. Als estudiants els encanta”. I a en Dave li encanta que cada cotxe Zipcar sigui capaç de treure de 15 a 20 cotxes privats del carrer. Això pot ajudar molt a reduir la congestió i les demandes d’aparcament.

La gestió de Zipcar no requereix gens de temps
“Funciona tot sol”, diu Dave quan li demano que m’expliqui com és la gestió de Zipcar al campus. I afegeix: “La nostra principal activitat és donar a conèixer el programa. A més, Zipcar ens ha ajudat en la promoció”.

En Dave té molta feina, però va tenir temps per dir-nos ràpidament tres paraules que resumissin el programa: "Fàcil. Còmode. Rendible”.      

Reduir els costos no és tan difícil

Smith College – Northampton, MA

“És un campus preciós”, diu Kristen Cole, directora de Relacions amb els Mitjans a l’Smith College de Northampton, Massachusetts, “i és fàcil moure-s’hi a peu. Però cada vegada més estudiants duen els seus cotxes. Per desgràcia, el transport públic no semblava tenir un impacte suficient en el nombre de cotxes”.  llegeix-ho tot
Bo per als estudiants, el personal, el professorat i el pressupost
“Estàvem en un punt en què havíem de plantejar-nos afegir més aparcaments”, diu Kristen, “però amb un campus relativament petit, afegir aparcaments és un projecte important”. Oferint Zipcar als estudiants, el personal i el professorat, tothom és lliure de moure’s per la zona a qualsevol hora, de dia o de nit. I Smith va poder ajornar els plans de nous aparcaments. Segons Kristen, “va ser un descans no haver d’afegir aparcaments i mantenir l’espai que tenim”.

Zipcar també va aportar altres beneficis menys tangibles al campus. “És divertit moure’s amunt i avall en diferents cotxes”, afirma Kristen. Parlant més seriosament, comenta que com que Zipcar inclou el carburant i l’assegurança per a pràcticament tothom és una manera assequible de desplaçar-se pel consorci de cinc centres a què pertany Smith.

És fàcil portar Zipcar al campus “Zipcar va simplificar la introducció de Zipcar al campus”, afirma la Kristen. Això és perquè Zipcar treballa amb les escoles i universitats per dissenyar un pla que s’ajusti als seus objectius. Això inclou determinar el nombre de cotxes que permetran desenvolupar un programa d’èxit, afegir cotxes quan cal i oferir diversos cotxes, des d’híbrids fins a tot terreny, perquè siguin atractius per als socis de manera transversal.

Com resumiria Zipcar la directora de Relacions amb els Mitjans d’una de les escoles de més renom del món? “Pràctic. Assequible. Divertit”.